lördag 8 maj 2010

Hjärtats lovsång

Hjärtats lovsång

När musiken är slut och allting dör ut,
ja då kommer jag.
Jag vill bara ge något värdefullt som välsignar Dig.
Du som är min kung, vad har jag att ge? Mina ord tar slut.
Fastän jag är svag, ger jag allt till dig, varje andetag
Jag vill ge mer än en sång,
för en sång i sig själv är inte det Du vill ha.
Du söker djupt inom mig,
bakom tankar och ord, in i mitt hjärta Du ser.

Jag vill tillbaka till hjärtats lovsång
och den handlar om Dig, bara om Dig Jesus.
Förlåt mig för vad jag gjort den till
när den handlar om Dig, bara om Dig Jesus.


Ibland kan jag bli så trött på mig själv som inte tar mig tid till tillbedjan och lovsång. Varför ska det vara så svårt när viljan finns. Jag vill ge mer än vad jag gör, mer än en sång, varje andetag, varje liten del av mig. Förlåt mig för att jag går min egen väg ibland och inte alltid följer den väg som du har utstakat. Jag vill att du ska vara mitt centrum!

1 kommentar:

Samuel Kefas sa...

Håller fullständigt med, man tar aldrig tid till att be och lovsjunga. Gillar verkligen den där sången.