lördag 22 maj 2010

.Dagens utmaning

Camilla "en mammas dagbok" utmanade alla sina läsare, så jag hakade på!

Tio första :

Första bästa kompis: Det måste vara min gamla barndomskompis Elin som jag lärde känna när jag gick i förskolan. Tyvärr tappade vi kontakten för några år sedan och hörs i stort sett aldrig av nu, men vi har haft mkt kul ihop.
Första bil: en volvo 760, min man hade alltid velat haft en sådan och inspirerade lite. Den var underbar, jag älskade den!
Första husdjur: En kanariefågel som hette Putte
Första semester: Första semestern på egna ben var när jag åkte till USA och skulle jobba som au-pair
Första jobb: Var som vårdbiträde på ett ålderdomshem
Första köpta skiva: Kommer inte ihåg, men jag lyssnade mkt på Carola, så det kan ha varit ngn av hennes skivor.
Första riktiga kärlek: Det var på högstadiet och in i gymnasiet och det var en kille ifrån kyrkan.
Första piercing: Vet inte hur gammal jag var, men det var att ta hål i öronen, var kanske åtta eller så.
Första konsert: Är inte säker, men tror det var Jon Bon Jovi i Melbourne, Australien.


Nio senaste:


Senaste alkoholdrycken: det var nog ett glas vin förra helgen
Senaste bilfärd: I torsdags när jag var och handlade
Senaste filmen du såg: Såg komedin, Familjen är värre med Adam Sandler i huvudrollen. Den såg jag igår kväll och den var bra rolig.
Senaste ringda telefonsamtal: Till mamma
Senaste bubbelbadet: Hm, det var nog några veckor sedan när jag och några kompisar var på relaxen.
Senaste spelade cd: En av Mojjes skivor ( N´s val)
Senaste kyss: Janne
Senaste gången du grät: Kommer inte ihåg riktigt, men det var ett tag sedan.
Senaste måltiden: Middagen igår kväll

Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej
Blivit arresterad: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja, i min man, eller rättare sagt, vi träffades på nätet, men när jag såg honom live första gången då visste jag att vi skulle gifta oss och att han var den rätte.
Fastnat med blicken i någons urringning: Det har hänt ngn gång kanske =)
Fått ditt hjärta krossat: Ja, men det händer väl dem flesta när dem är unga.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej

Tre val :

Blått eller rött? Blått
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Choklad

Jag skickar utmaningen vidare till alla som läser min blogg!





1 kommentar:

cecce sa...

Hej!
Nu fick jag veta lite mer om dej:-)
Kul med utmaningar!!

Hoppas du har en fin söndag och att solen skiner på dj:-)

Kramar