måndag 24 maj 2010

.Härlig helg!

Den här helgen har det inte blivit så mkt bloggande, men vi har haft fullt upp hela helgen. I lördags så var det rena sommarvärmen och jag och killarna var ute hela dagen. Först såg vi till att få undan all ved, så nu är den borta, känns bra! Sedan var vi ute och cyklade, gungade, lekte och hade skoj. Gissa om killarna somnade gott på kvällen!
När killarna hade lagt sig så passade jag och mannen på att grilla lite. Det blev flintastek, grillspett med lök, tomat och squash, samt en härlig och god sallad med bla fetaost, oliver, lök, och tomat. Mums! Det var riktigt gott!
Idag tillbringade vi den största delen hos mannens bror och hans familj. Hans minsta grabb konfirmerade sig idag så vi var ditbjudna. Mkt trevligt! Först var vi i kyrkan och tittade och sedan åkte vi hem till dem och blev bjudna på en underbart god smörgåstårta och efter det kaffe och hallonpaj med kokos och vit choklad och till det vaniljglass. Mmmm, det smälte i mun! =)

På vägen dit fick vi tyvärr stanna pga att lillkillen spydde ner hela sig och stolen. Han är genomförkyld, så det var mkt slem, men tyvärr tror jag även att han är åksjuk. N började bli åksjuk i samma ålder, så nu är det väl dags för nästa. Tråkigt! Undrar hur det ska gå när vi ska till Danmark i sommar.
Ja och nu sitter jag här på jobbet och ska nu jobba tre nätter. Är sedan ledig över en vecka igen. Inte helt fel inte!

Hoppas helgen varit bra!
Kramar

1 kommentar:

Mamma Russin sa...

hej hej..

vi bor i örebro, men jag är uppvuxen i kumla..:)
har min mamma kvar i kumla så vi är där ofta..:)

så tråkigt med att barnen blir åksjuk, kan bli en jobbig danmarksresa som du skriver.. :(

hoppas du sover gott, kram