lördag 8 maj 2010

.Regnväder! =(

Ja usch vilket väder vi har idag. Inte undra på att man blir seg! Visst, det kan väl ha att göra med att jag har jobbat i natt oxå och inte sovit som jag brukar, men vädret gör det ju inte bättre. Jag som hade hoppats på en fin dag med solsken och blå himmel, istället är det regn och 7 plusgrader. Härliga dag!

Har som sagt sovit idag och efter att ha ätit lite mat tog jag och styrde kosan till mannens syster och hennes familj där deras äldsta fyllde tonåring idag. Hjälp vad tiden går fort, han var bara en plutt när vi träffades första gången och nu är han så stor och på väg in i vuxenlivet om bara några år. Tänk va, barnen växer och innan man vet ordet av är dem utflugna och man sitter där själv. Tur att det är ett tag kvar!
Det bjöds på kaffe och en massa godsaker till det samt en stor smarrig prinsesstårta, inte illa!
Ja och snart är det dags att åka till jobbet igen, känns som om helgen kommer att gå fort. Tråkigt! =(

För er som undrar, så jobbar jag som sjuksköterska på Universitetssjukhuset i Örebro. Jag jobbar på urologen som nattsköterska. Jag hade turen att få en fast tjänst där innan jag gick hem på mammaledighet. Jag trivs bra där, men har planer på att vidareutbilda mig till barnsjuksköterska om ngt år. Jobbade med barn för några år sedan och trivdes väldigt bra med det och känner att det är ngt som jag brinner för!
Nej, nu ska jag inta liggläge en stund innan jag ska åka.

Önskar er en fortsatt trevlig lördag!

Inga kommentarer: