onsdag 12 maj 2010

.Snart dags för jobb

Har faktiskt hunnit med det jag skulle idag, även om jag gärna hade varit ute lite mer och tagit mig ytterligare en promenad, men man får vara glad för det lilla =) Jag har antagit utmaningen som det skrivs om på en hel del bloggar om att varje dag ha stegräknaren på och gå så mkt som man kan i en månads tid. Än så länge har det inte gått så värst, men huvudsaken är att man går och inte hur mkt man går. Idag kommer jag i alla fall över 10000 steg och det är ju helt ok!
Ja, jag har som sagt både hunnit promenera, bakat bullar på en liter, städat och lekt med barnen. Känner mig ganska nöjd med dagens mål. Har inte hunnit skura golvet ännu eller tagit toaletterna, men det överlämnar jag till mannen min. Hade hoppats på en mysig kväll med honom innan jag beger mig till jobbet, men han har fullt upp idag och skulle bli väldigt sen, så vem vet när han kommer hem. Hoppas i alla fall att vi hinner säga hej innan jag åker till jobbet. Usch, sådana här dagar är inte så värst med tanke på hur vi jobbar, men det händer åtminstone inte så ofta.
Har slängt in en falsk moussaka i ugnen, gott, gott! Börjar bli lite hungrig nu, åt tidig lunch idag och har inte ätit ngt sedan dess.

Nej, nu ska jag duka samt slänga ihop ngn sallad till maten, lite grönt måste vi ju ha.

Inga kommentarer: