lördag 15 maj 2010

.Ja se det regnar, ja se det regnar!

....usch börjar bli trött på det här vädret nu. Var är det vackra majvädret, solen och värmen som brukar finns nu i mitten av maj. När ska sommaren komma på allvar? Nåja, den som väntar på ngt gott =)
Idag är det lördag och jag hade tänkt att fixa lite med veden, men som det ser ut nu så får vi skjuta på det ett tag till. Jag vill inte stå en hel dag ute i regn och stapla ved. Sååå typiskt när man har tänkt att få det gjort i helgen och sedan så regnar det hela dagarna så man inte får ngt gjort. Fast vem vem, kanske att det vänder snart!
Ska snart gå och fixa lite frukost och väcka mannen som idag har sovmorgon. Skönt för honom! Sedan får vi se vad som händer resten av dagen. Ikväll får vi i alla fall besök av mannens bror och hans nya tjej. Ska bli trevligt! Tänkte fixa indisk kyckling med ris och sallad och sedan till kaffet tänkte jag bjuda på pannacotta med vitchoklad och passionsfrukt. Låter helt ok! Måste iväg och köpa lite grädde bara innan jag kan fixa det.

Igår var jag och N nere på Kumlamarken trots regn och rusk. Vi gick en stund och strosade och vi hittade fina foppatofflor till honom som såg ut som en bil. Han blev så stolt och skulle gå med dem på sig när han kom hem. Köpte även strumpor och lite marknadsgodis till mannen. Förstår inte hur man kan tycka det är gott, men smaken är som baken.
Nej, kanske bäst att fixa lite frukost nu, magen börjar att kurra.

Hoppas ni får en underbar lördag och en fortsatt trevlig helg!

1 kommentar:

Mamma Russin sa...

hej hej..

"nere på kumlamarken" ? då bor vi nästan grannar då, hihi.. bor du i kumla?

hur gamla är dina barn? trevlig blogg du har, vad kul att du hittade till min blogg och sa hej så jag hittade hit, hihi..

ha en toppen helg, kramkram