lördag 8 maj 2010

.Snart morgon!

Klockan är nästan halv fyra och det är snart morgon. Den här natten har gått förvånansvärt fort trots att det har varit ganska lugnt. Skönt! Ibland behöver man sådana nätter, speciellt när man ska jobba tre nätter i sträck, då vill man inte ha tre asjobbiga nätter. På helgerna är vi dessutom bara två som jobbar, så då är det extra känsligt om det skulle hända ngt.
Ja, ska som sagt jobba hela helgen, så om ni inte hör så mkt ifrån mig så vet ni varför. Jag ska sova länge länge, äta god mat, ta ett långt bad, njuta av tystnaden och bara vara. Hur ofta gör man det! Samtidigt så saknar jag mina älsklingar såååå mkt. Det tråkiga är att på söndag när mannen kommer hem så har jag åkt till jobbet och på måndag morgon när jag kommer hem så har han åkt till jobbet, så jag får inte träffa honom förrän på mån kväll. Hur kul känns det! Nåja, jag överlever nog en dag till utan honom.
Nej, nu känns det lite jobbigt i ögonen, så jag ska nog gå och sätta mig en stund och vila dem små blå (eller blå är dem inte), men vila ska dem =)
Hoppas ni sover gott!

På återseende!

1 kommentar:

Sara - Thaison sa...

Bättre att behålla mannen en skaffa en katt :) Tror du får mer utbyte utav en make än en katt. Min spontana känsla utan att ha katterfarenhet.

Har jag frågat dig tidgiare vad du jobbar med? Är det äldreomsorgen eller nått eftersom du jobba skift?

Hoppas helgen går fort trots att du jobbar och att det går fort på måndag så att det blir kväll coh du får träffa maken din :)