måndag 31 maj 2010

.Barnmottagningen

Har varit på barnmottagningen idag med lillkillen pga hans astma. Vi träffade barnläkaren på hans ett-års kontroll och hon tyckte att vi skulle ha regelbunden kontakt, så nu var det dags igen. Vi fick recept på ytterligare en medicin som vi ska pröva, samt att vi skulle öka på en av hans andra mediciner och ge flera gånger per dag tills han blir bättre med andningen. Just nu har han haft väldigt jobbigt med astman i en vecka eller mer. Han har dessutom haft hög feber i över en vecka. Jag nämnde det för läkaren, så imorgon skulle vi lämna ett urinprov och visade det ingenting på det och febern fortfarande sitter kvar, så ska vi in och ta blodprover på honom. Hoppas, hoppas att det ger med sig snart. Börjar bli trött på sjuka barn nu. Vi fick oxå mer recept på dem andra astma medicinerna, samt recpet på allergimedicin till honom, så det är bara att ta en tur till apoteket på kvällen och hämta ut allt.
Min lilla älskling, jag lider så med honom!

N fick vara hos kompisen E under tiden och dem var ute och lekte nästan hela tiden. Vilket fantastiskt väder vi har! Nu är det sommar! =)
Innan vi åkte hem blev vi bjudna på lunch, alltid lika trevligt! Båda killarna somnade i bilen på väg hem, så lillkillen var det bara att lyfta över i vagnen så sov han där ett bra tag. N fick däremot sitta kvar i bilen och sova en stund. Medan killarna sov hann jag plantera alla blommor som jag har köpt, samt växterna jag fick av mina kära barn igår på mors dag.
Jag fick en fläderbuske samt ett krusbärsträd, så dem pryder nu vår trädgård. Mysigt! Jag älskar växter!

Nu sitter båda boysen och äter mellis och snart ska vi gå ut och njuta av solen. Hoppas dagen varit bra hittills!
Kramar

Inga kommentarer: