torsdag 7 oktober 2010

.Stor "lövhög"

Nu äntligen har jag fått hem alla papper så jag kan skicka iväg dem sista sakerna till ansökningen till skolan. Jag hoppas innerligt att det ska gå vägen och att jag ska komma in på skolan till våren, vill inget hellre. Visst, det kommer nog att bli tufft, men det är det värt. Det är vad jag vill!
Om det går vägen kommer jag alltså att jobba 50% och plugga 50%, får se hur det kommer att gå. Det gäller bara att ha disciplin på sig så man verkligen pluggar dem dagar man är ledig.
Ja, annars har det inte hänt så mkt idag. Har inte gjort så mkt mer än att hämta barn och laga mat känns det som. Killarna hade tagit kort på dagis idag. Lillkillens avdelning tog både gruppkort och individuellt, samt att killarna tog syskonkort. N´s avdelning ska ta kort imorgon fredag. Ska verkligen bli skoj att se korten sedan.
Förresten, måste bara berätta vad killarna gjorde ikväll. Jag var väldigt stressad och skulle precis börja på med maten, när N ropar: "mamma, kom och se vår stora lövhög" ....Jag gick upp och där på minsta killens rum hade dem minsann gjort en stor "lövhög" av alla L´s kläder som låg utspridda över hela golvet. Gissa om jag blev glad. Nej, det kändes inte så roligt när man redan är stressad. Det tog en bra lång stund att lägga in alla kläderna igen vill jag lova. Önskade att jag hade tagit kort så ni fick se, men det blev inte så.

Är på jobbet igen, sista natten nu den här veckan, vilket känns skönt. Jobbar sedan tre nätter igen nästa vecka, men innan dess är det helg! Lovely!
Hoppas dagen varit bra!
Kramar

1 kommentar:

Therese sa...

Håller tummarna att du kommer in! Och så mumsigt med varm smörgåstårta, min mamma gör en sådan som är gudomlig... Och visst glädjer barnen en ständigt med sina funderingar och kommentarer! Ha det fint. Kram!