fredag 29 oktober 2010

.Färg och form

Det är inte lätt med inredning alla gånger. Vilka färger ska man ha, vad passar till vad etc. I hallen har vi nu färgerna vitt, svart och grått. Det borde ju inte vara så svårt då med färgvalet eftersom allt passar till dem färgerna, men det är ändå svårt. Har i stort sett bestämt mig för att ha grönt till, inte limegrönt, men inte mossgrönt heller utan ngt mitt emellan. Jag tror det kan bli bra. Håller på för fullt med att skruva och fixa så jag får upp sakerna på väggarna. Sedan går det ju inte att göra klart allt förrän golvet är på plats och möblerna står som dem ska, men lite kan man ju göra innan.

Har hunnit städa igenom hela huset nu, men det finns fortfarande en hel del att göra. Dessutom lär det inte bli fullt ordning förrän allt är klart i hallen, så röran lever vidare ett tag till =)

I kväll blir det tacos till middag vilket ska bli riktigt gott. Har även en massa frukt hemma, så till tv-soffan tänkte jag slänga ihop en fruktsallad med lite creme fraiche med kanel. Inte alls dumt! Det skulle vara gott med en stor chokladkaka, men ibland måste man ju tänka på figuren och det händer inte alls ofta så när det händer får man passa på att vara nyttig.

Vad gör ni en fredag som denna?


1 kommentar:

Therese sa...

Oj så gott med fruktsallad, nu blir jag ju sugen, å med kanel blir det rentav lite juligt ;-) KRAM