måndag 11 oktober 2010

.Datakurs och kinamat

Idag har jag varit på datakurs med några av mina arbetskamrater. Vi ska införa datajournal om några veckor, så då måste vi veta hur allting fungerar. Det var inte så värst kul! Det var segt, långsamt och var alldeles för lätt. Känns som om vi hade kunnat sluta minst en timme tidigare. Nej, det där lär nog inte bli några problem att lära sig, men det är väl tur det.
På lunchen gick vi alla iväg till en kinarestaurang för att äta en väldigt god och mättande lunch. Blev biff med bambuskott och ris, riktigt gott!
Fortsatte en stund på eftermiddagen med mer att lära och sedan vidare till dagis för att hämta killarna.
Känns som om jag nyss har kommit hem och ska snart iväg igen för att göra min första natt av tre. Härligt! Det känns att man lever kan man säga. Jag är dock ledig sedan i nästan en vecka så det är alltid ngt. Det ska bli skönt! Har en del att pyssla med hemma. Har bla köpt ett litet bord och fyra små stolar till lillkillens rum som ska målas och fixas. Vet inte riktigt hur jag ska göra, men jag funderar på att måla bordets yta i svart kritfärg så dem kan måla direkt på bordet. Vore inte helt fel! Kommer kort senare när det är klart!
Ska alldeles snart lägga stora killen, han sitter och tittar lite på barnprogrammen innan det är läggdags.
Önskar er en fortsatt trevlig kväll och en skön natt.
Kramar

Inga kommentarer: