onsdag 27 oktober 2010

.Dagar för alla!

Det finns verkligen dagar för allting och idag är det nallens dag! På dagis när jag lämnade stora killen så skulle dem ha nalledisco för sina nallar. Jag visste dock inte att det var nallens dag idag, så han hade inte med sig ngn nalle. Hoppas att det gick bra ändå och att inte alla andra barn hade varsin nalle.


Jag kommer fortfarande ihåg min nalle som jag hade när jag var liten. Jag hade med mig den överallt, men jag sov nog aldrig med den utan den skulle bara vara nära mig. Idag sitter den på minsta killens rum i en korg.

Har era barn något favoritgosedjur och i så fall vad?

Båda mina killar har varsin snuttefilt/gosedjur och den är med jämt när dem ska sova. Lillkillen kan dock sova utan den och ha ett gosedjur istället, men N han älskar sin "baff" som han kallar den. Det är en giraff och när han var mindre kunde han inte säga det, så då blev det "baff" och vi kallar den så även idag.



1 kommentar:

Therese sa...

ja jag såg ju just att nallens dag firades, hade helt glömt av det - i fjol firade vi med ett nallekalas här hemma :-) Lurans favorit är en stor kanin å lillebrors en maileg gris :-) KRAM