söndag 29 augusti 2010

.Trerätters, konferens, dans och trevligt sällskap

Vi hade två härliga dagar i Åbo. Bussen gick tidigt i torsdags och sedan hade vi en heldag uppe i Stockholm med diskussioner och annat spännande. Båten gick sedan till Åbo runt åttatiden och redan tio över åtta var det dags för middag. A la carte med trerätters. Riktigt gott var det!
Kvällen bestod för övrigt i lite shopping, dans, gemenskap och lite sjösjuka.
Ja, jag tycker inte om att åka båt, känner alltid av lite av sjösjuka oavsett hur mycket det gungar.
I fredags var det återigen konferens. Hade bla en präst som var med och föreläste lite om kommunikation bla. Väldigt intressant och spännande!
Sedan var det lunchbuffe och på eftermiddagen hade vi flera timmar att spendera innan båten återigen var i hamn. Det blev mer shopping, hittade bla ett kanonfint armband ifrån Snö of Sweden, riktigt läckert! Det fanns många fina färger, men jag köpte ett i vitt eller mer åt cremefärgat. Skulle kunna tänka mig ett i rosa eller lila oxå, men jag får nöja mig med ett.


Vi var hemma i Örebro igen runt halv tio och som tur var så var det en ifrån mottagningen som bodde åt mitt håll, så då slapp jag kolla busstider. Kändes skönt!
Blev till att mysa lite med mannen när jag kom hem, hade saknat honom.
Ja, vi hade som sagt två härliga dagar i Åbo, men båt är nog ändå inget för mig. Kände av sjösjukan en hel del.
Ska jag resa, så får det bli med flygplan eller ngt annat, båt blir det i sista hand.

2 kommentarer:

Therese sa...

Ja nog låter det som om du haft det toppen, minus sjösjukekänning då. Och visst har snö of sweden mycket vackert, här slet dock lillebror sönder mitt halsband därifrån i förrgår :-/ Ha en fin kväll goa du! <3

SoffiZ-Oliwers mamma sa...

Hej!
Vinnaren i min me&i tävling är utsedd, kika in på min blogg och titta om det är du:). Tack för att du var med och tävlade:)