måndag 30 augusti 2010

.Nu är det dags igen

Ja idag börjar jag att jobba igen efter åtta veckors ledighet. Det känns faktiskt riktigt skönt och det ska bli kul att få åka till jobbet ikväll. Har längtat efter att få komma igång igen. Jobbar nu den här veckan bara och är sedan ledig på schemat igen nästan två och en halv vecka. Det är då vi passar på att åka till Turkiet. Ibland kan det kännas jobbigt att bara jobba natt, men med tanke på hur mitt schema är och att jag ofta är ledig flera dagar i sträck, så känns det riktigt bra.

Idag på förmiddagen så var jag och killarna på öppna förskolan i Hallsberg tillsammans med kompisen E och hennes två barn. N sa på vägen hem att han ville åka dit fler gånger, så vi får väl se när nästa gång blir.
På eftermiddagen blir det nog bara till att vara hemma och ta det lugnt. L har ju legat i hög feber hela helgen, hade runt 41 i temp igår eftermiddag/kväll så han behöver verkligen ta det lugnt. Det är så typiskt att han ska bli sjuk nu igen när jag lagom ska börja jobba igen. Peppar, peppar, idag har han knappt haft ngn feber, så kanske att han kan gå till dagis imorgon. Vi får vänta och se.
Nej, nu ska jag sätta mig och äta min lunch i lugn och ro och bara njuta av lugnet som hägrar för stunden. Härligt!

Ha det gott!

2 kommentarer:

Therese sa...

Hoppas det gått bra att arbeta, men med en hägrande resa till Turkiet kan man nog stå ut med det mesta ;-) *ler* Ha en fin eftermiddag/kväll med familjen <3

cecce sa...

Vilken lång semester du haft!!!
Ofta är det skönt att få komma igång igen efter en lång ledighet även om det ofta är lite trögt i början.
Hoppas sjuklingen blir frisk snart!!

kram och god natt!