måndag 16 augusti 2010

.Astmakontroll igen

Hade tid hos barnläkaren idag för astmakontroll på lillprinsen. Vi var där innan sommaren och nu var det dags igen. Det gick jättebra! Han har ju varit frisk nu i ca tio veckor eller mer, otroligt! Hoppas det håller i sig bara med tanke på att han börjar dagis igen nästa vecka. Lilla gubben, jag vill att han ska få vara frisk nu.
Vi pratade även lite om hans utveckling och sådant, med tanke på att han inte går ännu, men hon trodde inte att det var några problem. Hon sa att det var vanligt att man lärde sig gå senare när man tar sig fram på rumpan. Dessutom så såg hon att han kunde ställa sig upp och att han går längs möbler och så, så det var inget att oroa sig för. Skönt! En vacker dag kommer han nog att ställa sig upp och bara gå iväg och då kommer jag att bli bra chockad =)
Min lilla prins, min älskade lilla kille!

Ska snart hämta min stora prins ifrån dagis. Vet inte vad vi ska göra på eftermiddagen. Funderar på att ta upp lite gamla leksaker ifrån källaren. Jag hade bla ett dockhus till skogsfamiljer när jag var liten och alla dem sakerna finns kvar. Jag tror nog att N skulle tycka det var kul att leka med dem. Det är ju värt ett försök i alla fall, om inte får syrrans dotter låna hem det.
Ha en bra dag!
P & K

Inga kommentarer: