måndag 23 augusti 2010

.Kräftkalas, gudstjänst och biopremiär

Ja med dem tre orden kan man sammanfatta helgen som varit. Det har varit en skön och mysig helg på alla sätt. I fredagskväll var vi bara hemma och käkade tacos och sedan satt framför tv:n och myste med en film och lite annat smått och gott.
I lördags tog vi det lugnt på förmiddagen och sedan på eftermiddagen kom ett par goda vänner till oss och vi käkade kräftor. Mums, det var inte alls fel och dessutom var det svenska kräftor så då smakade det extra gott. Till kaffet hade mannen min gjort en hemmagjord glass med smak av baileys och den gick inte av för hackor. Den fick toppbetyg av alla som smakade.

Igår söndag tog vi oss äntligen till kyrkan igen efter att ha haft ett långt sommaruppehåll. Mannen min skulle sjunga så jag och killarna följde med. Det var ett bra möte med en talande och härlig predikan som gav mig en knuff i rätt riktning, vilket jag kände att jag behövde. Härligt när man känner så.
På eftermiddagen var det så äntligen dags för N´s biopremiär som han har längtat efter. Han och jag samt en kompis till honom och hans mamma åkte in till Örebro och såg Shrek. Wow, vilken upplevelse, vad killarna var uppe i varv och tyckte att det var spännande. Vi åt popcorn, mumsade på godis och hade en riktigt mysig eftermiddag tillsammans. Dem var så duktiga och satt still hela filmen, så det lär bli fler gånger vi besöker bion det kan jag lova.
Det var kul att få göra ngt med bara N för en gångs skull, en mamma-son dag utan lillebror. Mysigt! =)

Idag är N på dagis igen och jag och L har varit och handlat lite nu på förmiddagen. Jag har även hunnit byta lakan i killarnas sängar, så nu har dem renbäddat och fint. Nu är det bara våran säng som ska bäddas rent, men det får jag ta en annan dag.
På eftermiddagen ska vi bara slappa, inte göra ngt speciellt. Kanske tar en tur och tittar på hästarna eller så, men annars blir vi nog bara hemma och myser. Det kan vara skönt det med.

Ha en bra dag! På återseende!

Inga kommentarer: