onsdag 4 augusti 2010

.Ny dag- nya möjligheter

Får idag besök av en god vän och hennes tre barn som är i åldrarna; 6, 4 och 2. Så idag lär det bli fullt ös hela dagen. Det blir trevligt! Synd bara att inte vädret är det bästa, men dem kanske kan vara ute lite så länge det inte regnar. Jag tror dessutom att hon skulle ha med sig en av sin syrras barn som är tre, så det blir sex ungar som ska härja runt. Härligt värre! Får se vad jag ska hitta på för mat till alla barn, men det löser sig alltid.
Börjar känna lite smått stress över att börja jobba till hösten igen, men jag har ju fortfarande tre veckor kvar hemma först, vilket känns bra. Funderar på att söka skola till våren, så då måste jag ju börja leta efter utbildningar snart. Jag hoppas att jag kommer in, det skulle vara en utmaning att få börja plugga igen och dessutom till ngt som jag gärna vill bli; barnsjuksköterska.
Nåja, vi får se vad som händer och fötter, spännande är det i alla fall. Tänk vilken gåva, att leva det liv jag lever, med man, underbara små barn, ett stort hus, ett jobb att gå till. Det är en gåva att vara tacksam över! =)
Nej, nu ska jag börja förbereda lite för maten så jag slipper stå med det när dem kommer.

Ha en skön dag för det ska jag ha! =)

1 kommentar:

Therese sa...

Jisses, snacka om fullt hus!!! Tur att inte Luran är där å härjar också *fniss* För hon själv är som 2-3 ungar ibland... Stor kram! <3