torsdag 12 augusti 2010

.Fyra års trots eller?

Idag har varit en riktigt jobbardag. Först lämna stora killen på dagis, sedan hem och jobba på kontoret. Jobbade undan lite jobb som jag låg efter med. Sedan var det dags att börja med städningen, tråkigt värre, men ett måste det med. Däremmellan hann jag slänga ihop en sats med kärleksmums. Har fortfarande övervåningen kvar att städa, men den får jag ta i kväll. Inte alltid lätt att hinna allt när man har småbarn.
Ska snart hämta N på dagis och sedan får vi besök av en dagiskompis och hennes mamma. Trevligt, trevligt! Får kanske ta och bjuda på lite nybakta kärleksmums då!

Förresten, på tal om ngt helt annat så kan jag bli helt tokig på min stora kille vissa dagar. Vet inte om han har kommit in i fyra-års trotsen eller vad det är, men ibland vet jag inte vad jag ska göra. Han är såååå trotsig och säger man till honom så lyssnar han inte särskilt bra utan skriker och säger dumma mamma, eller liknande. Han har dessutom börjat att reta sin lillebror en hel del och då blir det liv i luckan kan jag lova. Dem små dem kan dem med =)
Nåja, förhoppningsvis är det en fas som snart går över, får bara hoppas att den går över snart.

Nu ska jag gå och vattna blommorna innan jag ska hämta N i från dagis.
Ha en fortsatt trevlig och skön eftermiddag och kväll!
Kramar

Inga kommentarer: