söndag 1 augusti 2010

.Liten värld, men stor ändå!

Ibland är det lite komiskt för man inser att världen är bra liten. Igår på eftermiddagen så var vi utanför Nora på släktkalas för min mans släkt ( på hans mammas sida). Det var nervöst att träffa alla, har inte träffat så många av dem förut, men det var samtidigt kul att äntligen få träffa dem efter så många år. En av hans kusiner som var med var lite bekant och när jag kom hem så kom jag på var jag hade sett honom förut. Det visade sig att han var lovsångsledare på Hampe när jag var där år 1994. Han var en av dem som flera av oss tjejer sneglade på och tyckte var snygg. Komiskt! =)
Dessutom visade det sig att en av hans kusiner var gift med ungdomspastorn i Avesta och han har jag träffat på min mormors kalas. Ja som sagt, världen är bra liten!

Idag sov ungarna ganska länge igen, till klockan åtta i alla fall och det är bra när det gäller mina killar. Vi låg och drog oss länge och gick inte upp förrän klockan var närmare tio. Så skönt att bara ta det lugnt på morgonen. Vi hade tänkt att packa fikakorgen och ge oss ut i skogen och plocka blåbär, men med tanke på vädret så blev det ändrade planer. Vi åkte istället till Vingåker och gick och strosade på Factory och sedan blev det även lite lunch på ett ställe där. Jag hittade ingenting till varken mig eller killarna, men mannen fick tag på en riktigt snygg skinnjacka, så det var ju bra. Han passade riktigt bra i den.
Nu sover minsta grabben och stora killen ska snart i säng. Mannen är och hämtar sin son som ska vara här nu i två veckor, får se hur det går. Hoppas att han och N kan hålla sams i alla fall så det inte blir som det brukar för då blir man ju galen.
Nej, nu ska jag gå och fixa lite kvällsmat till mig och mannen och senare ska vi titta klart på andra delen av Twilightsagan. Blir lite sugen på att läsa böckerna igen, dem är ju guld.

Hoppas helgen varit bra!
På återseende!



Inga kommentarer: