måndag 9 augusti 2010

.Tillbaka till förskolan

Idag var det dags för N att gå tillbaka till förskolan igen efter att ha varit ledig i fem veckor. Han har pratat mycket om dagis och sina kompisar så jag tror att han tyckte det skulle bli skoj att få börja igen. Var lite orolig när jag skulle lämna honom, men han sprang in och började leka på en gång och ville inte ge sin mamma en kram. Han stod i alla fall vid fönstret och vinkade och gav mig slängpussar, men ngn kram det fick jag inte. Det känns bra att det är så, vore jobbigt om han skulle vantrivas och bara skrika och gråta när man går.
Om ca två veckor är det dags för lillprinsen att börja igen och det känns lite värre. Han har varit hemma i åtta veckor då, så kanske att han blir lite ledsen i början, men det återstår att se.
Idag på eftermiddagen ska jag och killarna hem till en god vän och hennes son. Alltid lika kul att ses. Mannen skulle försöka komma hem tidigt, i så fall åker jag och N och C och L in till Örebro och tittar på nya Shrekfilmen, men vi får se vad klockan blir. Han har ganska mycket jobb nu efter semester och allt, så han kanske måste jobba lite längre.

Nej, nu ska tvätten fixas!
På återseende!


Inga kommentarer: