måndag 16 augusti 2010

.Nostalgi från barndomen

När jag var liten lekte jag mycket med skogsfamiljer. Jag hade ett hus med en massa tillbehör och jag hade väldigt många olika djur till. Mamma virkade små kläder till dem och jag lekte med dem varje dag. Jag älskade dem små figurerna! När jag sedan fick barn så tänkte jag att då kan dem leka med det. Nu fick jag ingen tjej, men så tänkte jag, varför inte, killar kan väl oxå leka med dem, så idag åkte dem upp. N älskade dem och började leka på en gång. Får se om det var nyhetens behag eller om det blir fler gånger.

En del av alla djuren - snacka om nostalgi =)

N leker med alla djuren.

Kolla in tröjan med kakmonstret. Då blir man oxå lite nostalgisk,
det finns ju inte kvar nu på tv. Ibland kan jag sakna alla gamla barnprogram och sådant som fanns när en annan var liten; mupparna, fragglarna, lillstrumpa och syster yster. Ja det fanns många roliga program, men frågan är hur kul dagens barn skulle tycka att det var.

Många saker fanns det att undersöka och plocka fram

Grodor, åsnor, elefanter och björnar...N har fullt sjå med allt =)


2 kommentarer:

Therese sa...

Ja oj vilken nostalgi du bjuder på i inlägget :-)
Vilken ort å vilket datum ska ni ta er tjejkväll? Vi har bokat den 30 okt i ö-vik :-)
Ha nu en toppen dag, massa kramar!!!

jenny sa...

Åh exakt sådana hade jag också när jag var liten , hade helt glömt bort! Kul!

Alltid lika härlig måndaglista, är så glad att du gör den :) kramar jenny