lördag 18 december 2010

.Redan fredag

Den här veckan har gåttotroligt fort. Tänk att det redan är helg och om mindre än en vecka är det julafton. Tänk, det är snart jul, otroligt! Kan inte riktigt förstå det, men oj vad skoj det ska bli. Synd bara att jag inte får vara hemma så mycket, jobbar ju i stort sett hela julen =( Känns mindre kul, men det är bara att gilla läget.

I torsdags eftermiddag packade vi väskan och åkte över till mina svärföräldrar för att lämna killarna. Jag och mannen åkte sedan vidare till Grythyttan för att äta julbord. Oj, oj, oj, det var nog det godaste julbordet jag har ätit ngn gång. Det lär bli svårslaget =) Det fanns mkt gott, men bäst var nog den rökta laxen och makrillen. Mmm, det smälte i mun. Omgivningen var inte heller helt fel, som en saga, så idylliskt och vackert. Det får nog bli en tur dit nästa år igen och kanske att vi tar med våra föräldrar dit.

Efter att ha avnjutit en fantastisk middag åkte vi sedan hem igen till mina svärisar där vi även spenderade natten. Det kändes konstigt att vi alla sov över där, men det var mysigt att få sova där hela familjen och barnen skötte sig exemplariskt.
Ja och idag på förmiddagen åkte vi hem igen och dagen idag har jag spenderat hemma. Jag har tvättat, dammat, dammsugit och andra roliga måsten. Har tex rullat köttbullar av tre kilo köttfärs. Det blev en del vill jag lova.

Ja och nu är jag på jobbet, jobbar hela helgen nu samt hela nästa helg. Känns inte så roligt, men jag har bara 13 nätter kvar att jobba efter den här och sedan är det bye bye. Känns konstigt, men spännande!
Nej, nu ska jag gå och sätta mig en stund i soffan och hoppas på att huvudvärken vill försvinna. Har tagit en massa tabletter, men ingenting hjälper. Känner mig inte helt på topp tyvärr =(


Önskar er en fortsatt trevlig natt! Sov gott!


/ Mrsfunky

1 kommentar:

Russin sa...

hej hej..:)

åhh julbord från grythyttan har jag bara hört talas om hur fantastiska de ska vara..:) jag har inte ätit någon julmat alls än i år.. Så det lär bli extra gott på julafton.. :)

kul att du gillade mina tofflor.. :)

trevlig kväll önskar jag dig med..