söndag 19 december 2010

.Lista om mig

På flera olika bloggar har jag sett en utmaning som är 60 frågor om mig. Tänkte det vore kul att haka på. Gör gärna det du med!

1. Hur gammal är du om fem år? Hm, om fem år är jag 37, tiden går fort!
2. Vem var den sista du träffade? Min underbara man
3. Hur lång är du? 165 centimeter
4. Vilken var den senaste film du sett? Mission Impossible 2 (på jobbet igår natt)
5. Vem ringde du senast? Jag tror att jag ringde till mannen min igår för att höra när han skulle komma hem ifrån jobbet.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Skickade ett sms till en kompis och frågade om hón har tid att ses ngt innan jul så barnen kan leka.
7. Vad är dagens planer? Hm, när jag kommer hem ifrån jobbet ska jag sova några timmar och sedan bara vara resten av dagen.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag skickar nog hellre sms, men det beror på vad det gäller.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Dem är gifta och har snart varit det i 36 år, det ni! Bra gjort!
10. När såg du senast din mamma? Ngn vecka sedan tror jag.
11. Vilken ögonfärg har du? Grönblå
12. När vaknade du idag? Gíck upp klockan 16:00 då klockan ringde, hade nog kunnat sova längre.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej
14. Vilken är din favoritplats? Har inte direkt ngn, men en mysig bok i soffan framför kakelugnen är inte helt fel =)
15. Vilken plats föredrar du minst? Hm, svårt att veta, men att ligga i stolen hos tandläkaren är ju ingen höjdare direkt.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Om tio år har jag jobbat som barnmorska i över åtta år och trivs som fisken i havet. Har två killar hemma som är i tonåren och som säkert tycker om att bråka med sin mamma.
17. Vad skrämde dig som barn? Kommer ihåg en gång då vi satt och tittade på en film och det var beckmörkt ute. Då kommer min farmor och knackar på fönsterrutan och trycker sitt ansikte emot. Gissa om vi skrek!
18. Vem fick dig att skratta senast? Mina två söner, dem får mig alltid att le. Mina små trollungar gör mig ständigt glada, bara tanken på dem får mig att le.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och, har två stationära och två bärbara
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Iblande utan, ibland med trosor och nattlinne eller pyjamas
22. Hur många kuddar har du i sängen? 1 på min sida, en på mannens sida
23. Hur många landskap har du bott i? Bodde i sörmland när jag var liten och nu i Närke
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Har bara varit full tre gånger i hela mitt liv och det är inget jag är stolt över, men ja, då spydde jag.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Ja jag älskar att ha folk runtom mig.
27. Vilken är din favoritglass? Ingen aning, i glassväg äter jag det mesta, men hemmagjord vaniljglass eller mannens hemmagjorda baileysglass går inte av för hackor =)
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Åka på en lång resa utomlands och vara borta flera veckor.
29. Tycker du om kinamat? Mmmmmmm, det är inte alls dumt inte.
30. Tycker du om kaffe? Är ingen stordrickare, men det är gott ibland, men då vill jag ha ngt till.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe, ibland juice
32. Sover du på någon särskild sida? Jag sover på höger sida av sängen och då ligger jag oftast på vänster sida och sover, det är min sovasida.
33. Kan du spela poker? Nej, inte direkt
34. Tycker du om att mysa? Ja vem gör inte det.
35. Är du en beroendemänniska? Nej
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Har en arbetskompis som fyller på samma dag
37. Vill du ha barn? Inga fler nej
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Har även läst franska, spanska, italienska, tyska och latin men kan inte säga att jag kan ngt av dem bra.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej och inte gör det mig ngt.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder och saker till hemmet
42. Äger du dyra smycken? Det beror på vad man menar med dyra
43. Har du någon gång testat narkotika? Skulle aldrig falla mig in
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En pepparkaka
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min man som även är min bästa vän och min själsfrände =)
46. Välj ett ärr på din kropp? Har ett ärr mellan ögonen, ramlade och slog mig när jag var liten, fick sy några stygn.
47. Vad har du för ringsignal? Ingen aning
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja
49. Flirtar du mycket? Nej, inte alls
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma i en av våra fotöljer
51. Kan du byta olja på bilen? Nej - men jag vet teoretiskt hur det går till
52. Har du fått fortkörningsböter? Ja tyvärr och det var inte skoj, alldeles för dyrt!
53. Vilken var den senaste bok du läste? Kom inte ihåg vad den heter men det var en av Anna Jansons böcker
54. Läser du dagstidningen? Ögnar igenom, men kanske inte läser
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Mama
56. Dansar du i bilen? Nej inte direkt, men jag älskar att lyssna på musik och sjunga lite
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Signerade en av mina patienters läkemedel
59. När var du i kyrkan senast? Söndagen 5 decmber, julfest i vår kyrka. Mysigt!

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: