måndag 13 december 2010

.Luciafirande x 2

Förstår inte dem som har många barn hur dem hinner med allt som ska göras, speciellt en dag som denna. Jag tyckte det var tillräckligt att hinna med två luciafiranden och det är ju inte så farligt. Var på luciafirande på L´s dagis på morgonen. Kvart över sju började det, lite tidigt kanske, men mysigt. Vi fick glögg och pepparkakor, barnen sjöng, vi åt grötfrukost och sedan mer pepparkakor. Mysigt värre! L sjöng inte så mycket, men det gjorde inte så många barn. Det var mest fröknarna som sjöng.


L - min lilla pepparkaka


På eftermiddagen var det dags för N´s dagis att ha luciafirande och jag kom lite sent, men jag hann med att se det mesta i alla fall. Han tog i och sjöng för fullt och han var så duktig. Min lilla sångfågel! Efteråt bjöds det på kaffe och lussefika.

N och dem andra barnen sjunger (N är tomten i mitten)



/ Mrsfunky

Inga kommentarer: