torsdag 16 september 2010

.Turkiskt bad och parasailing

Den första kvällen så bokade vi tid på hotellets spa där vi tog ett turkiskt bad. Oj vad skönt det var, kan verkligen rekommendera det om ni ska till Turkiet ngn gång. Först fick vi sitta en bra stund i en bastu. Sedan fick vi komma in i en stor sal där vi fick lägga oss på en stor marmorplatta. Där hällde dem vatten på oss, både varmt och kallt och sedan skrubbade dem oss med en peelingvante. Usch, det var inte lite hudrester som lossnade inte, men skönt var det. Efter det så tog dem fram en massa skum och började tvätta och massera hela kroppen med skum. Snacka om att man hade skum från topp till tå.
Efter det så duschade dem av oss och torkade oss och sedan fick vi lägga oss en stund i ett rum och bara relaxa, medan dem smetade in hela ansiktet med ngn slags lera. När ansiktet kändes stelt och varmt var det dags att tvätta bort det och sedan fick vi massage med olja på hela kroppen. Det kändes lite genant att ligga och bli masserad så, speciellt när man var topless, men det var i alla fall riktigt skönt och jag skulle gärna gå på massage fler gånger.
Ja, det var en upplevelse värd att minnas!

En eftermiddag på stranden så fick jag efter mycket övertalning med mig min man upp i en parasailing. Det var en härlig upplevelse, att flyga tillsammans en bra bit upp över havet och utsikten vi såg. Fantastiskt! Jag ångrar det inte, wow!
Ja, så lite saker var vi med om under veckan, men mest var det bara sol och bad och ren avslappning! Såååå skönt!

Inga kommentarer: