torsdag 2 september 2010

.Bakslag och fula ord

Min stora kille har varit torr både på dagen och natten bra länge nu, snart ett år tror jag. En enda gång sedan dess har det blivit blött i sängen, så det händer inte så ofta att man behöver gå upp mitt i natten och byta lakan. Nu i veckan har han kissat på sig två nätter i rad, bara sådär. Det känns lite tråkigt, men dem säger ju att det är vanligt med bakslag, speciellt om dem blev torra ganska tidigt. Dem två senaste nätterna har det gått bra, men då har vi oxå tagit upp honom på toa när vi har lagt oss. Kanske får fortsätta med det ett tag till och sedan pröva igen.
Lilla killen, om några månader blir han fyra år. Vart tar tiden vägen, det går alldeles för fort!

N har alltid trivts bra på dagis och skulle han få bestämma skulle han vilja vara där varje dag. Det finns både för och nackdelar med dagis och en av dem märkte jag igår. På kvällen när han skulle sova så sa han ett ord som vi inte använder här hemma, nämligen F-ordet. Vi har aldrig använt svordomar härhemma och kommer aldrig att göra det heller. Jag frågade honom var han hade hört det och då var det ju några barn på dagis som sa så. Du får inte säga så, sa jag ,det är fult och det är bara elaka barn som säger så. Hur ska man förstå det när man är tre och ett halvt år, när flera av hans dagiskompisar som är lika gamla säger så. Hoppas i alla fall att han lyssnar på mig, för sådana ord vill jag inte ha i vårt hus.
Nej, det är inte lätt alla gånger att veta hur man ska göra med saker och ting.

Idag är jag ledig så idag ska jag och killarna vara hemma och mysa tillsammans. Det ser ut att bli en fin dag, så det lär nog bli en promenad eller två, men först ska det städas. Tråkigt, men ett måste!
På återseende!

1 kommentar:

Sara Thaison sa...

Hej hej,

Vet du vad. Tess hon blev torr valdigt tidigt ocksa och har aldrig haft nagra problem. Sedan for en manad sedan hande det ocksa for oss 2 ganger inom loppet av ett par dagar. Vi blev oroliga och forsoker skara ner pa vattendrickandet fore laggdags samt att hon alltid maste ga pa toa fore hon lagger sig. Det tycktes racka for nu ar det okej igen. Hon sa att hon dromde att hon gick pa toa och sedan vaknade hon och insag att hon var i sangen. Tror det ar ganska vanligt.

kram