torsdag 23 september 2010

.Höst och kyla

Ja nu känns det verkligen som om hösten är här på allvar. Usch vad det är kallt! Vissa nätter nu är det ju bara en/två grader, burr! Dessutom har vi inte satt på ngn värme inne ännu, så om morgnarna när man kommer ner så är det bara runt 17 grader. Gissa om man snabbt tar på sig sina raggisar och dessutom en stor tjock tröja eller två. Jag vet, varför inte sätta på värmen tänker ni väl och ja, svårare än så är det inte, men vi tänkte vänta åtminstone till början av oktober. Vill vi ha varmt och skönt så är det bara att elda lite i vår härliga kakelugn. På tal om att elda så ska vi köpa en täljstenskamin att sätta i andra delen av huset, så när vintern kommer så är vi laddade och kommer att ha sååå varmt och mysigt hemma! Då kommer mysfaktorn att vara på topp vill jag lova.

Jobbar sista natten nu och är sedan ledig tills på söndag kväll då jag går på igen. Känns skönt! Hoppas vi hinner greja lite i helgen så vi kommer ngt mer vart med hallen. Har en känsla av att det kommer att ta tid att fixa hallen. Trappen ska målas, all furu ska bli vitt, plastmattan uppe och i trappen ska bytas ut till ekgolv, golvet nere ska få golvvärme samt klinkers eller laminat, väggarna ska tapetseras om etc, etc. Ja så det finns lite att göra hemma och eftersom vi båda jobbar så mkt så finns det inte riktigt tid i veckorna att greja. Huvudsaken vi blir klara till jul så är jag nöjd =)
Det är så roligt att renovera, även om det är jobbigt när man är mitt uppe i det. Dessutom så är jag lite av en pedant och vill gärna att det ska vara snyggt och rent runtom mig och hur lätt är det när man är mitt uppe i en renovering. Nej, jag får försöka att släppa lite på mina krav ibland.
Nu ska jag gå och ta mig en kopp med varm choklad och ta en filt och krypa upp i soffan framför tv:n och hoppas på att ingen ringer på ett tag.



På återseende i morgon!
Kram och sov gott!


1 kommentar:

Therese sa...

Morron vännen! Ja nog är hösten på väg... Här var det vitt ute av frost i morse. Så det känns härligt att tända ljus, dricka te och mysa så här på morgonen. Raggsockor måste jag dock ta å rota fram tror jag till i morgon *burr* Önskar dig en fin ledighet nu när du gjort dina nätter. STOR KRAM