fredag 3 september 2010

.Dagens sjukling

Nu är det nästas tur att bli sjuk. N var inte alls på hugget igår, han var trött och ville inte göra ngt alls. Han hade ingen matlust och var allmänt hängig. Han somnade på förmiddagen när vi var ute och cyklade och sedan på eftermiddagen ville han självmant gå och lägga sig. Han sov i nästan två timmar, då jag väckte honom. Sedan var han vaken en kort stund och somnade sedan på soffan och sov ytterligare någon timme. Det visade sig att han hade 39-40 graders feber och riktigt ont i halsen. Lilla vännen! Jag har nog aldrig sett honom så hängig och ynklig som igår.
Idag verkar han piggare, har bara lite i temp. Fick ha båda killarna hemma idag, får försöka jobba lite ändå.

N med sin röda resväska, packad full av leksaker.


1 kommentar:

svintoflickan sa...

Tack för dina peppande kommentarer i min blogg:-)

å vad jobbigt att dom är sjuka...pluttarna.

ja,du dettta med ord..jag tycker det är tragiskt att så många vuxna har så hemskt ordförråd o låter sina små barn prata så också..
ord skapar mer ..det blir en tuff attityd också m.m.
men alla prövar väl nångång.

min lille kissade i natt..det blir sådr ibland..han hade nog druckit för mkt igår.

ha de såå bra nu.

kramis