söndag 26 september 2010

.Snuvigt och snörvligt

Japp nu är jag sjuk igen. Näsan rinner och jag är genomförkyld och snörvlig. Känner mig inte alls på topp. Har nog dessutom feber oxå, tråkigt =( Skulle ha jobbat i natt och imorgon natt, men jag ringde och sjukskrev mig, hade inte orkat jobba som jag mår nu. Det värsta är att nu ligger lillkillen genomförkyld och med nästan 40 i feber och dessutom jobbig astma, så hade jag väntat några timmar med att ringa så hade jag kunnat vabba istället. Men, men, spelar roll! Jag blir så trött på att han ska bli sjuk igen, han som faktiskt har mått bra ett tag nu. Det var länge sedan han var ordentligt sjuk, åtminstone några veckor. Hoppas nu bara inte att det håller i sig så länge.
Det är så typiskt att man ska bli sjuk nu när man är igång och jobbar igen, men det är ju sådana tider.
Helgen som var har varit mysig med kalas för svärfar, god mat, mys hemma, söndagsskola för N och besök av en blivande barnvakt till killarna. Frågade en tjej i kyrkan om hon skulle kunna tänka sig att vara barnvakt ngn kväll åt killarna och hon blev väldigt glad. Hon går i nian, så det är ju bra. Hon kom en stund i dag på eftermiddagen för att träffa killarna och det lär nog inte bli några problem för henne. N avgudade henne och lekte och busade en massa och L var oxå med en hel del och busade med henne. Känns skönt att kunna ha ngn mer än våra föräldrar som barnvakt. Kul att hon vill ställa upp!
Imorgon hade jag tänkt att bara ta det lugnt och ta en dag i tv-soffan med en massa romantiska komedier och annat, men med tanke på att jag ska ha L hemma imorgon så lär det bli ändrade planer.

Hur har er helg varit?

Nej, nu ska jag gå ner och äta lite kvällsmat och sedan blir det nog lite mys i tv-soffan. Lite måste man ju få mysa när man är sjuk =)

På återseende!

Inga kommentarer: