fredag 17 september 2010

.Nu är det helg igen!

Ja nu är det helg igen och det känns riktigt bra, speciellt eftersom jag är ledig hela helgen. Dem ringde förut och frågade om jag kunde jobba extra imorgon på dagen, men det gick inte, för då ska vi på 25-års kalas hos goda vännen C. Det ska bli sååå trevligt!
Ikväll ska vi oxå på kalas, men denna gång till mannens syster som blev hela 44 år i onsdags. Ett stort grattis till henne i efterskott. Skulle bli bjudna på tacostårta, inte helt fel en fredagskväll inte. Hade gärna varit hemma och myst med mannen istället med en stor skål popcorn framför idol, men det ska ändå bli trevligt att få komma iväg en stund. Det värsta är att det är inte den bästa tiden med tanke på barnen, men blir dem alltför trötta får man väl åka hem med dem. Värre är det ju inte! =)

Idag har varit en riktig slappardag. Hade egentligen tänkt att jobba undan allt på kontoret så jag slipper sitta med det i helgen, men det blev andra planer som dök upp. Äpplena på träden börjar bli klara så jag var tvungen att hämta tillsatsen till min assistent, så jag i helgen kan göra äpplemos. Som tur var så skulle pappa in till Örebro, så jag åkte in dit för att hämta det och sedan gick jag och mamma och min systerdotter en stund på stan och shoppade lite. Trevligt, trevligt! Efter det blev jag bjuden på lunch av min kära man på en asiatisk resturang. Mmmm, det smakade inte alls tokigt. Ja och sedan var det dags att åka hem och hämta grabbarna. Det har varit en skön dag, även om det har varit en del tjat sedan vi kom hem. Mitt minsta lilla troll har blivit en riktigt liten buse, kan inte lämna honom många sekunder förrän han har gjort ngt bus; slagit på ugnen, spisen, står och spolar i toan, öppnar kylen, håller på med diskmaskinen, etc,etc....Det är bara en massa bus!

Nej, nu ska jag gå och förbereda för kvällens kalas, har en del kläder som ska strykas.
Hoppas ni får en härlig och skön fredagkväll och en underbar helg!
Kramar

2 kommentarer:

Therese sa...

Tack rara för kommentaren om min frisyr, är chockad själv att jag vågade ;-p Låter som er helg blir toppen, för kalas är aldrig fel! Här blir det lungt då både vovve å Bogge inte är riktigt krya... Massor av kramar rara du!

Therese sa...

Så skönt att fler än jag är förtjust i julen :-) Nu ska vi rusta oss för kalas å sedan gå och rösta, Varma kramar!