lördag 4 september 2010

.Sova bort dagen

När man jobbar natt så känns det ibland som om man sover bort hela dagen. Mannen väckte mig klockan halv tre och fastän jag sov bra länge så känner jag mig ändå som en zombie. Konstigt hur det kan vara! Natten som var var den lugnaste natten på länge, hade två patienter och ingen ringning på hela natten. Kan säga som så, natten kändes sååååå lång =)
Har två nätter kvar nu och sedan på tisdag så åker mannen och jag till Turkiet. Ska bli så skönt att få komma bort en vecka, men jag kommer att längta ihjäl mig efter mina två små prinsar. Jag vet dock att dem kommer att ha det toppen hos mina föräldrar. Både N och L älskar att vara där och N pratar om det hela tiden vad han ska göra hos mormor och morfar. Nästa gång känner jag dock att jag nog vill ha med barnen. Dessutom är dem ju lite äldre nästa år och skulle kanske ha ut lite mer av det då.
Har stått och strykit en massa kläder som vi ska ha med oss, det blev en hel del att stryka, men nu har jag nästan packat klart. Det känns skönt med tanke på att jag jobbar två nätter till.
Nej, nu ska jag gå ner och förbereda kvällens middag. Killarna har beställt pommes och korv och jag och mannen tänkte mumsa på tacopaj som blev kvar sedan gårdagen.

På återseende!

Inga kommentarer: