måndag 28 mars 2011

.Var är min näsa?

Igår eftermiddag hade jag bokat biljetter till en barnteater som gick av stapeln på biblioteket i Kumla. Jag och N gick dit tillsammans med en kompis och hennes barn. Träffade även flera andra kompisar och deras barn där. Teatern var för barn mellan 2-4 år och hade jag vetat hur den var innan så hade jag även tagit med mig lillkillen dit, för han hade garanterat uppskattat den. N tyckte den var riktigt rolig och skrattade så han vek sig flera gånger. Det är roligt när det är så.

Teatern handlade om en clown som inte hade några strumpor, ngn kjol, hatt eller näsa. Hon letade efter dem och bjöd på många tokigheter innan hon hittade allt. Den var helt ok, lite smårolig, perfekt för dem mindre barnen.

Efteråt skulle jag och C och barnen gå och fika på cafeet som ligger vid biblioteket, men det var stängt så då fick C och barnen följa med hem till oss istället. Jag slängde ihop lite chokladpudding och sedan mumsade vi på det tillsammans med vispgrädde, banan och maränger. Riktigt kalasfika blev det! Jag hade dock lite svårigheter att beräkna hur mkt chokladpudding vi skulle ha, så vi lär kunna äta det resten av veckan oxå =)

Senare på kvällen kom även C´s man till oss och vi beställde hem lite pizza och åt och hade en allmänt mysig kväll. Trevligt!

N och hans kompis hade superkul ihop och lekte och sprang en massa. Kul att se att dem trivs så bra med varandra. Känns skönt att N har en sådan mysig kompis som L.



/ Mrsfunky

Inga kommentarer: