onsdag 9 mars 2011

.Inblick i mitt yrke

Idag ska jag på möte på förlossningen. Vi ska få gå runt på både förlossningen och på bb och ska även diskutera lite ang våra kommande fältstudier som vi ska göra nu den här kursen. Vi ska vara två dagar på förlossningen, en dag på bb och två dagar på mödravården. Det ska bli riktigt spännande att få en liten inblick i det jobb som jag kommer att jobba med.
Ser framemot att få gå två dagar på förlossningen och bara suga in allt som man får vara med om och inte ha några krav på sig. När vi sedan kommer ut på praktiken så kommer vi att ha en massa krav på oss och då kan man inte bara vara.
Nej, det ska bli spännande att få se hur det är. Väntar även på att få besked om var jag ska jobba i sommar, men det lutar åt att jag kommer att få vara på gynavd, vilket jag tror är väldigt lärorikt och spännande.
Nej, nu ska jag fixa mig lite innan svärföräldrarna kommer. Dem är så snälla och kommer hit och har killarna några timmar medan jag åker in på mötet. Tusen tack för det! =)

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Du utbildar dig verkligen inom världens mest spännande yrke, tänkte på dig då jag såg på en unge varje minut! Och visst är det skönt att ha svärföräldrar som ställer upp?! Ha nu en fin dag <3 KRAM