onsdag 23 mars 2011

.Skratt, glädje och tårar

I måndags var jag en sväng på förlossningen för att titta hur dem har det där. Hade hoppats på att få vara med och se ngn förlösas, men inte då. Jag och den barnmorskan jag gick med hade hand om två mammor varav ingen av dem fick barn under kvällen. Lite besviken blev jag, men jag ska till förlossningen igen på fredagnatt och då lär det säkert hända grejer. Det föds ju som mest barn på natten. Det ska bli roligt att få vara där igen.
Det var med blandade känslor jag var där. Jag insåg att jag helt klart har valt rätt yrke, det kändes bara så rätt allting. Samtidigt när jag gick runt där och dem visade mig allting och berättade om olika saker så kände jag en rädsla komma smygandes. Det är så mycket vi ska lära, så mycket vi ska kunna och allting är helt nytt. Men, men, det är ett tag kvar innan jag är klar och på den tiden kommer jag att hinna lära mig en hel del. Innan jag är färdig barnmorska kommer jag att vara med om mer än 100 förlossningar och det är ju inte lite inte, så erfaren det lär jag ju bli så småningom =)

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Vilken fullspäckad dag! Borde göra nått åt håret jag med... för boka med grannen (hon är frisör!). Och du ska nog inte vara orolig,efter 100 förlossningar är du mer än redo - dessutom är du nog som gjuten för jobbet med din fina personlighet <3 KRAM