fredag 4 mars 2011

.Kul med ngt nytt!

Om några dagar fyller mannen min år och jag tänkte att jag skulle försöka baka lite tills dess. Hittade då ett nytt och roligt receptCecces blogg som jag bara var tvungen att pröva.

Whoopies:

Har inte smakat dem ännu, men jag hoppas dem ska vara goda =)

N fick välja vilket strössel vi skulle ha och han valde då det som var mest färggrannt, men det blev inte så tokigt. Är ganska nöjd med resultatet!




Choklad och apelsin woopies:


100 g smör
1 1/4 dl strösocker
1 ägg
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1/2 dl kakao
1 tsk salt
1 1/2 dl mjölk


Fyllning:
100 g vit choklad
300 g philadelphiaost
1 1/2 apelsin


Garnering: strössel, glasyr eller choklad




Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader. Vispa smör och socker poröst.
Tillsätt ägget.
2. Rör ner mjöl, bakpulver, kakao, salt och till sist mjölken.
3. Lägg bakplåtspapper på tre plåtar. Lägg tio klickar smet på varje plåt.
Grädda kakorna i ca 10 min. Under tiden som kakorna svalnar gör du fyllningen.
4. Smält chokladen. Rör i hop Philadelphiaosten med chokladen.
Riv skalet av apelsinerna och blanda i det.
Bred på fyllningen på hälften av kakorna och lägg samman dem,
med dem utan fyllning.
Rulla kantena i strössel för att ge en extra färgklick.



/ Mrsfunky

1 kommentar:

cecce sa...

Så roligt att du provade! De ser jättefina ut:-)
Hoppas nu de är goda också! har du verkligen inte smakat??:-)

Ha en trevlig fredag!
Kramar