fredag 25 mars 2011

.Filmtipset

Har sett flera bra filmer på sista tiden av olika genrer. En av dem är:


En kvinna som är lyckligt gift kämpar tillsammans med sin man för att bli gravid men hon kommer fram till att sitt liv måste gå en annan väg. Efter en smärtsam skilsmässa reser hon iväg på en "jorden-runt-resa" för att upptäcka sig själv (recension ifrån cdon).

En bra och sevärd film som får en att tänka efter lite hur man själv lever sitt liv. Har jag hittat mig själv, lever jag det liv jag vill leva etc....Svaret, jag lever precis det liv jag vill leva och vill inte byta bort en dag av det mot ett annat liv. Jag har världens bästa man och två små underbara barn. Kan inte bli bättre!

Filmen får 4 funkys av fem möjliga!

Igår såg jag och mannen den nya karate kid och den var oxå väldigt bra. Den påminde en hel del om den gamla karate kid, men jag tycker nog att den här var bättre.


Nya Karate Kid är den inspirerande och actionfyllda berättelsen om tolvårige Dre Parker (Jaden Smith). Dres mamma blir omplacerad på jobbet och de tvingas flytta till Kina, bakom sig lämnar Dre livet i Detroit där han var en av de populära grabbarna. Utan vänner i det främmande landet har Dre ingen annan att vända sig till än vaktmästaren Han (Jackie Chan), som i hemlighet är kung fu-mästare. Han lär Dre att kung fu handlar om mer än bara slag och parering - det handlar om mognad och lugn. Dre inser samtidigt att han står inför sitt livs stora utmaning när han ska ta sig an sina motståndare (recension ifrån cdon).

Filmen får 4 funkys av 5 möjliga.

I början tyckte jag att filmen var lite långtråkig och dessutom mådde jag lite dåligt när Dre blev så illa behandlad. Det var jobbigt att se, men efter en stund in i filmen så vände det och filmen blev mycket bättre. Kan varmt rekommendera den!



/ Mrsfunky

Inga kommentarer: