tisdag 8 mars 2011

.Ingen vändning!

Det verkar inte som om sjukdomen vill ge med sig ännu. N mår fortfarande dåligt och är inte alls på hugget. Det kändes som om det höll på att vända i förrgår, men sedan idag så har han varit jättehängig, runt 39 i temp, hostar och hostar och hostar. Han hade hostat tills han spydde förut idag, bara en massa slem. Min lilla kille, lider så med honom! =( Har inte sett honom så här dålig ngn gång, han orkar nästan ingenting, vill inte leka, inte äta mat, ingenting! Då är man sjuk!
Som tur var kunde mina kära föräldrar ha barnen idag, så redan klockan sju kom dem för att vara hos killarna när jag åkte till skolan och mannen till jobbet. Det är kärlek!
Lillkillen skulle ha varit på dagis idag, men han var vaken istort sett hela natten, vaknade med 10 minuters mellanrum och bara grät och var ledsen och hostade och hackade. Det verkar visst inte vara ngt slut på eländet. Jag är så trött just nu på att ha sjuka barn och att försöka få allt att gå ihop sig. Det är inte det lättaste vill jag lova. Imorgon tex så måste jag in till Örebro på ett möte på sjukhuset och mannen har ett jobb som han har haft planerat i månader. Hur gör man då? Hur löser man det när ingen av oss kan vara hemma?
Många kanske tänker att vi är dåliga föräldrar som inte kan vara hemma med barnen och som sätter jobb och skola först, men ibland går det inte att lösa. Vissa saker är obligatoriska, så är det bara. På torsdag ska vi vara hemma halva dagen var, mannen på förmiddagen och jag på eftermiddagen. Det blir ett pusslande, men det går om man vill.
Ikväll blir det bara till att slappa och ta det lugnt. Ska försöka orka träna lite, men sedan blir det nog en kopp te och en köttbullsmacka och kanske även en bra film.
På återseende!

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Agnes sa...

Stackarna! Det är så jobbigt när de små är sjuka, man känner sig så hjälplös. Och ni är absolut inga dåliga föräldrar för att ni inte kan ta ledigt, så får du inte känna!

Hoppas de kryar på sig snart!
Kram Agnes