torsdag 3 mars 2011

.Åter igen sjukstuga

Imorse vaknade N redan runt halvsex. Han var gnällig och ville inte lägga sig igen. Han fick dock gå in på sitt rum igen och vila i sängen även om han inte somnade om. Sedan var han trött och lite småhängig innan dagis, men inte så farligt. Runt lunchtid ringde dem sedan ifrån dagis och sa att han hade över 39 graders feber. Lilla gubben! =( Ja, så det vara bara för mannen att åka hem och hämta honom, själv satt jag ju liksom fast i Västerås.
Usch, är så trött på sjuka barn nu. Hoppas verkligen att han mår bättre imorgon för det verkar inte vara ngt annat än feber. Han är inte särskilt förkyld, verkar inte ha ont i halsen eller så, utan bara feber. Ja, vi får hålla tummarna att det stannar så och att ingen annan av oss blir sjuk.
Idag i skolan var det en intensiv, men spännande dag med mycket intressanta föreläsningar. Det var mycket man ska lära sig, latinska ord hit och dit och molekyler, ligament, ben hit och dit, hormoner av olika slag etc...
Som tur var så fick vi sluta lite tidigare idag, så jag var hemma redan innan kl fem. Skönt! Det betydde att vi hann städa hela huset innan det blev kväll. Så nu ligger killarna, huset är färdigstädat och jag njuter av lugnet. Härligt!
Nu blir det lite tv och sedan ska jag sätta mig med min bok.
På återseende!

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: