onsdag 9 mars 2011

.Snurrigt värre

Var på förlossningen idag och fick bla gå runt och titta lite hur det ser ut. Snacka om att det känns mer verkligt nu, jag ska jobba där! Jag kommer att få vara med att förlösa barn, det är stort! =) Känns otroligt spännande, men samtidigt lite läskigt.
Vi fick även skriva ner vilka datum vi ska gå ut på fältstudierna, så jag ska göra en natt och en dag på förlossningen, samt en dag på bb och två dagar på mödravården. Insåg när jag kom in till Örebro att jag hade glömt min kalender, så jag skrev ner alla datumen på en lapp. Vad händer sedan, jo lappen jag skrev ner datumen på tappade jag bort, så nu har jag ingen aning om vilka datum jag ska ut. Snacka om att vara tankspridd!
Som tur var så har samordnaren lite mer koll och kan säkert maila över datumen till mig.
Ser redan framemot nästa vecka då jag ska göra min första fältstudie.
När jag kom hem hade killarna precis ätit mat och dem kom båda springande till mig och kastade sig om halsen. Kul att känna sig saknad =)
Ska försöka plugga lite nu innan kvällen och sedan måste jag försöka komma iväg och handla lite, men det beror på när mannen kommer hem.

Hoppas dagen varit bra!
På återseende!

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: