torsdag 9 juni 2011

.Det tar sig

Jag har fixat med N´s rum i flera dagar nu, skruvat möbler, rensat leksaker, bytt garderober och plockat och ändå är det jättemycket kvar att göra. Det värsta är att jag vet inte när jag ska hinna klart med allt med tanke på allt vi har inbokat.

Imorgon ska jag som sagt till mina föräldrar och hjälpa mamma att baka tårtor till brorsans student. Hon ville ha marängtårtor och kan inte baka det själv, så jag lovade visst att jag skulle hjälpa henne med det. Hm, skulle hellre vara hemma och få i ordning allt härhemma, men har man lovat, så har man. På lördag blir det studentfest hela dagen lång och på söndag ska vi hem till ett par goda vänner i Katrienholm på pool- och grillparty. Mannen i familjen fyllde 40 i slutet av mars och ska ha fest nu på söndag. Hoppas på fint väder så vi kan sola och bada.

Ja, så ser vår helg ut, så när jag ska hinna fixa klart killarnas rum, det vet jag inte. Det får ta den tid det tar. På måndag börjar sommarjobbet och sedan är det full fart hela sommaren. Jag ser verkligen framemot semester nu, det känns att det har varit mycket ett tag nu.

Nej, nu börjar det bli lite segt, kanske borde gå och lägga mig istället så jag orkar upp tidigt imorgon och baka tårtor.

Hoppas dagen har varit bra!


/ Mrsfunky

Inga kommentarer: