torsdag 1 oktober 2009

.Morotskaka

Snart är det helg igen, veckorna springer verkligen fram. Känns ibland som om man inte hinner med själv =) Den här veckan har varit en skön vecka, haft lagom mkt att göra och barnen har varit snälla och mysiga.
Igår var jag på rim och ramsor på förmiddagen med L. Han tycker att det är sååå mysigt och skrattar och har sig. Gick direkt därifrån till öppna förskolan och kom hem runt halv ett. Eftermiddagen spenderade jag och barnen hos kära syster yster. Det var trevligt att ses en stund, det blir ju inte så ofta nu för tiden. Jag hade med mig kläder till hennes tjejer ifrån mannens systers barn och F och T blev helt saliga =) Kul att dem blev glada!
På kvällen kom mannen hem ifrån Göteborg, trevligt att ha honom hemma igen. Det blev en myskväll vid tv:n. Nice!
Idag skulle jag ha varit på mamma-barn gympa på morgonen, men huvudet var inte på topp och sömnen hade varit sisådär inatt så jag hoppade det. Får se om jag åker iväg och tränar spinning ikväll istället, men det beror helt och hållet på när mannen kommer hem. Passet börjar kl sex, hoppas jag hinner dit.

Hade lite gamla bananer som låg och skräpade samt en massa morötter så jag slängde ihop en morotskaka på eftermiddagen med banan och kokos i. Den blev såååå god!
Åkte även en sväng till Kavat på eftermiddagen för att titta på skor till N. Jag hittade både höstskor och vinterskor till honom, så nu är det klart. Det kostar med skor, men förhoppningsvis så kan L även ha dem när han blir större. Snygga var dem i alla fall =)

Har funderat mkt de sista dagarna och jag är så tacksam över min underbara man och våra två små kottar. Tänk att vi är så välsignade! Tänk dem som inte kan få barn eller som får barn men får ett sjukt barn. Det måste kännas så jobbigt. Visst, vi har haft mkt jobbigt i livet, men jag känner mig ändå sååå tacksam och så välsignad.
Ska ta och gå upp och försöka städa det sista nu så jag blir klar ngn gång.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

1 kommentar:

Vickie sa...

Kan du inte skicka över receptet på morots/banankakan, lät gott!! Har själv försökt att få undan lite idag, har rensat barnens garderober och lagt upp på vinden, dammsugit och lite annat smått och gott. Egentligen kände jag för att inta soffläge, men det är bäst att passa på när de är på dagis, så kan jag få mer tid med dem när de är hemma.
Så idag hamnade vi i svampskogen.. mysigt!
Tycker om er!
KRamisar
ps vad kostar vinterskorna på kavat på ett ungefär?