fredag 30 oktober 2009

.Kontrasternas helg

Nu idag är det halloween och samma helg så firar vi alla helgons helgen och ska minnas alla nära och kära. Snacka om kontrasterna helg. Ena dagen klä ut sig till häxor och små djävlar och nästa dag gå till kyrkan och minnas alla nära som har gått bort under året. Jag har i och för sig aldrig förstått mig på det där med halloween och har heller aldrig varit på ngn sådan fest, men visst, det kanske vore häftigt om man bodde i USA el så. Nu i veckan har det hänt en hel del. I tisdags var jag och killarna i Katrinholm och hälsade på en kompis och hennes fyra barn. Vi hade en riktig slappardag och gjorde inte mkt alls. Skönt! Barnen hade skoj oxå, vilket alltid är kul. I onsdags var J junior borta hos kusinerna hela dagen och jag och L var hemma på förmiddagen och gjorde inte mkt alls. På eftermiddagen kom pappa och lillebror samt en kompis till honom förbi och stannade både på mat och på kaffe. Trevligt, trevligt! Igår var vi hemma hela dagen. Fick besök av kompisen E och hennes lilla E på förmiddagen. Vi pratade, åt mat och drack kaffe. Sedan åkte hon och hämtade storebror E ifrån dagis och sedan gick vi och hämtade N ifrån dagis och sedan efter det var det full fart. Det är kul för dem leker så bra ihop och dem bråkar nästan aldrig när dem är hemma hos oss.
Framåt kvällen hade jag lovat att ta med mig J junior samt två av hans kusiner på bio, så så fick det bli. Vi åkte in till Örebro och såg på nya filmen Up. Den var helt ok, kanske inte den bästa jag sett, men rolig var den allt. Vi gick och åt på Mc Donalds oxå, så det blev en hel kväll.
Idag på förmiddagen har vi varit och gratulerat syrrans mellantjej som fyller sex år idag. Grattis, grattis! Mkt gott fika blev det, som vanligt när man är där.
Ja och nu är det snart kväll och jag väntar på att mannen ska komma hem snart. Måste tyvärr trängas med alla människor på Maxi ikväll eftersom jag inte har hunnit med det tidigare idag. Boring, boring! =(
Nej, nu ska jag gå och ta reda på tvätten innan jag tar kväll. Hoppas ni alla får en mysig och trevlig helg!

Kramar

Inga kommentarer: