söndag 25 oktober 2009

.Fritt fall

Kom hem ifrån badhuset för bara en stund sedan. Hade bestämt med ett par kompisar att vi skulle åka och bada idag, så kl tio sågs vi utanför Gustafsvik. Oj vad skoj vi hade, barnen hade så roligt och vi med för den delen. N och E sprang fram och tillbaka mellan olika rutchkanor och det var så härligt att se dem. L tyckte oxå att det var mysigt och plaskade en del han med. Efter att ha fikat litegrann och fått lite mer energi i oss så skulle jag och E ta med barnen och åka den stora rutschkanan och hjälp vad fort det gick. Jag hade glömt att det gick så fort och det var ju inte enkelt att ha N i knät heller. Mitt i banan är det ju fritt fall och det går såååå fort. Jag tappade balansen och hamnade nästan på N och när vi kom ner så hamnade vi båda under vattnet och det tog en stund innan man kom upp. N blev lite ledsen och ville inte åka igen. Mamma, inte åka mer nu inte...Nej, ngn mer gång blev det inte, åtminstone inte med barnen, men jag och E åkte några gånger själv utan barnen. Det var skoj! Vi bestämde att vi ska planera in en kväll då vi åker utan barn och åker på relaxen. Det ska bli trevligt! Det lär nog bli fler gånger med barnen oxå, när tom mannen tyckte det var kul då måste man passa på att göra samma sak igen =)
Efter några timmars bad så styrde vi kosan vidare till donken där vi åt lunch och ja, nu är vi hemma och båda barnen sover gott och mannen sitter och spelar sitt nya tv-spel som han har införskaffat. Ska snart iväg på kalas och gratta mannens systerdotter som har fyllt elva. Oj vad fort tiden går, hon var inte så stor när jag såg henne för första gången inte. Jag inser att jag börjar bli gammal.
Nej, nu ska jag slappa ett tag innan det är dags att åka.

Ha en fortsatt trevlig söndag!
Kram /

Inga kommentarer: