lördag 10 oktober 2009

.Marknad, kaffe och god mat

Ja precis så kan jag sammanfatta gårdagen. Hade en kanonmysig och trevlig dag i Hallsberg tillsammans med en kompis och hennes två barn. Vi åkte dit tidigt, tog lite kaffe och mellis och barnen hann leka en hel del. Lite bråk blev det oxå, men vissa dagar är det ju så. Efter fikat tog vi på alla barnen och gick till marknaden. Usch, skulle nog ha tagit på mig lite mer kläder, det var lite ruggit ute. Hittade ett par kanonfina raggsockor till L som jag köpte, så fina. Kan man inte sticka själv så får man ju köpa =) Det blev även shoppat en vacker höstkrans att sätta på ytterdörren, så nu slipper jag fixa det i år. Försökte ju förra året, men nej, det är nog inte min grej.
Hem till E igen och blev bjuden på lunch, mums! Heta räkor i ugn, väldigt gott! N var inte jätteförtjust i det, men lite fick han i sig i alla fall. Avslutade dagen med kaffe igen och sedan vidare hem för att handla lite mat tillsammans med alla andra i Kumla. Usch, jag tycker egentligen inte om att handla på fredagar, det är alldeles för mkt folk som man måste trängas med.
Kvällen var riktigt mysig och avnjöts med smörgåstårta och en flaska rosé framför idol. Sammanfattningsvis så var det en kanondag igår!

Idag är det lördag och hör och häpna, jag har ingenting inplanerat. Jag hade tänkt att åka och träna men det är ju fantastiskt väder ute så jag ska försöka få med mig mannen min på en långpromenad istället. Kan vara skönt att få komma ut lite istället och njuta av vädret och naturen. Imorgon är det sedan dags för kalas igen, men jag är inte 30 förrän på mån, så det så =)

Hoppas ni alla får en toppenskön och mysig helg, och syster yster, lycka till idag med kalasandet.

Inga kommentarer: