tisdag 20 oktober 2009

.Barn är härliga

Ja barn är ett släkte för sig =) Dem är sååå härliga, men samtidigt så jobbiga. Dem har charm men oxå humör och ilska. Har haft brorsans lilla dotter här i två dagar nu och det har tagit energi, det må jag säga. Det har verkligen varit full rulle här hemma med två stycken tvååringar. Trots det så har det gått över förväntan. Det var natten som var lite tuff, speciellt när alla tre vaknade olika tider. Blev inte mkt sova för mig inte. Jag har dock insett en sak, jag skulle inte vilja ha tre barn, speciellt inte så tätt. Men, men, jag kan vara lugn eftersom jag inte ska ha fler barn, varken nu eller sedan. Jag beundrar alla dem mammor och pappor som sitter med tre barn el fler, tufft jobb. Bra gjort!
Var på öppna förskolan idag med alla tre och dem hade så kul. Det är dock ett barn där som jag stör mig så mkt på. Han är alltid elak och slår dem andra barnen och knuffas och har sig. Idag var det flera av barnen som råkade ut för honom. Ett barn fick fläskläpp, ett annat en bula i huvudet. N fick en bil i huvudet, etc, etc...Det värsta av allt är att mamman är en sådan mespropp och blir knappt arg på barnet så barnet i fråga fortsätter bara att vara elak. Borde man inte ta tag i hårdhandskarna om man märker att det inte hjälper med det man gör. Hon säger snällt: så får du ju inte göra, vad gör man nu? och så ger han ett mesigt klapp på huvudet på barnet i fråga...vad är det? Han behöver ju inte ens säga förlåt, för i mina ögon betyder inte en klapp på huvudet förlåt, eller.... Nej, ibland undrar man hur andra tänker. Visst, mina barn är inte perfekta på långa vägar, men skulle dem börja vara elaka så skulle jag göra ngt åt det och få dem att sluta.
Mannen min kommer närsomhelst hem ifrån jobbet och jag tänkte då ta med mig honom och barnen och åka och handla, eller om han får ha barnen hemma och jag åker iväg själv. Vet inte vad som blir bäst.
Hoppas ni alla har haft en härlig vecka hittills.

2 kommentarer:

Irené sa...

Ibland blir man inte riktigt klok på vare sig andra barn eller deras föräldrar...

Mrsfunky sa...

Nej, man blir inte det. Visst, själv gör man ju inte allt rätt hela tiden och jag tror inte att mina barn är perfekta, men lite kan man ju försöka uppfostra i alla fall =)