tisdag 17 november 2009

.Vilken kö

Jag min tok bestämde mig för att åka och vaccinera mig och barnen igår och det borde jag inte ha gjort. Kön var sååååååå lång och det var kalllt och ruggigt! Efter ca 1 timme och 45 min så var vi inne, men då tog det nästan lika lång tid till innan vi var klara och hade fått sprutan. Helt galet! Vilka tider, det var inte skoj att vara där själv med barnen, men det gick och nu har vi fått våra sprutor. N och L ska ha varsin igen om tre veckor. Dem var så duktiga, N väntade tålmodigt på sprutan och sedan blev han sååå ledsen och L med. Ville bara krama om dem och trösta, men det var inte så lätt när man var själv med dem. Mina små prinsar, men nu är det gjort. Känns skönt att ha vaccinerat dem, man vet ju inte vad som händer. Känner mig dock inte på topp idag. Armen är öm och jag tror dessutom att jag har åkt på feber. Borde nog gå och lägga mig en stund istället. Barnen är inte heller på topp, har feber båda två, men inte så hög. Nåja, hellre det än att kanske ligga sjuk i en vecka med grisinfluensan =) Det får det vara värt!
Som sagt, ska ta och lägga mig en stund nu, fryser som en liten gnu!

Kram på er alla och lycka till ni som inte har tagit sprutan men som ska iväg!

1 kommentar:

Irené sa...

Vi vaccinerade oss i torsdags, men idag har fabbe feber (sedan igår), förkylningsastma för fullt samt har kräkits. Vår husläkare tyckte vi skulle komma in, har bokat tid. Verkar lurt åt influensan. Vore ju trist eftersom vi vaccinerat oss... Ja, vi får se vad doktorn säger. Håller tummarna i alla fall! P.S. Jag är fortfarande öm i armen!