fredag 13 november 2009

.Vaccination eller inte

Nu får även barn under tre år vaccinera sig och jag vet inte hur jag ska göra med mina boys. Är det bra eller är det inte....Ja det är svårt att veta hur man ska göra, men jag tror faktiskt att jag kommer att vaccinera barnen i alla fall. L har ju haft mkt problem med sina luftvägar ända sedan han föddes och N har ju även han problem med astma, så det kanske vore bra att vaccinera dem då. Dem säger ju att barn under två år kan bli ganska svårt sjuka, så det kanske är dumt att inte låta vaccinera dem. Ja, svårt är det.
Väntar på att en kompis och hennes två små tjejer ska komma över och leka lite. Trevligt, trevligt! Annars händer det inte så mkt idag. Kommer att ta det ganska lugnt. Vi ska väl åka och handla ngt gott till kvällen så vi kan ha lite fredagsmys jag och N. Ska bli skönt att mannen min kommer hem imorgon, han är saknad här hemma. Det verkar som om barnen känner på sig att man är hemma själv med dem och vaknar mkt tidigare än vad dem brukar. L vaknade innan fem igår och idag vaknade N kl halv sex. Vad glad man blir! Nåja, det är väl så när man är småbarnsförälder =)
Hoppas ni alla får en underbar fredag och en mysig helg.

Kramar

2 kommentarer:

Naisen blogi sa...

Hej du:)Det har blivit en stor fråga med vaccinering...och ärligt så vet jag inte om den är det...Jag tänker som så att vaccination är en vaccination och vi har fått dom och barnen får dom många grr och när man åker utomlands får man dom. Jag har vaccinerat alla tre drygt en vecka sedan och det gick bra. Lite ömma var dom på låren ingenting annat. Jag rekomenderar, men som sagt så får alla bestämmä själv:) kram på dig!

Mrsfunky sa...

Ja det är väl så att det har blivit större än vad det är, men ibland tänker man både en och två gånger extra, speciellt när det gäller barnen. Jag kommer nog att vaccinera dem.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram på dig!