tisdag 24 november 2009

.En vanlig tisdag

Idag har N varit ledig ifrån dagis så han har varit hemma hela dagen. Det blir lite intensivt ibland, speciellt nu när han är inne i en väldigt trotsig period igen. Mycket trots blir det, men samtidigt är han bara så go. Det värsta är att han har börjat vara på sin lillebror en hel del, ska puttas, ta leksaker, etc, etc...Det känns mindre skoj, men det är väl ngt han måste igenom det med. Ibland skäms jag lite när jag hör hur han domderar: nej L inte göra så, det är dumheter, nu slutar du annars blir jag arg. Snacka om att jag hör mig själv då, det är precis så jag är mot honom och sedan gör han likadant mot sin lillebror. Men, men samtidigt så är han så go mot honom och ska pussa och krama, så det går i vågor.
Var ute en stund på eftermiddagen, men det blev mörkt snabbt så vi hann inte vara ute så länge. N tyckte i alla fall att det var mysigt att få gunga lite.


L sitter nerbäddad i sin vagn


N på väg ut, i sitt mysiga regnställ!

Nej nu börjar det bli dags att gå ner och fixa middagen. Mannen min ringde precis och sa att han var på väg hem, så då passar det ju bra.
Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig tisdag kväll!

Kramar

Inga kommentarer: