måndag 30 november 2009

.Kalas gånger flera

Helgen som var så var vi på trippel kalas hos min kära syster och hennes man. Vi skulle fira min kära mor som fyllde 50, min svåger som fyllde 35 och min bror som fyllde 27. Riktigt dålig tajming av dem att fylla samma dag, men det kan man ju inte riktigt välja. Det var en trevlig eftermiddag med god mat, mkt tårta och framför allt trevligt sällskap. Alltid skoj att ses hela familjen, även om det kan bli lite stimmigt med alla barnen. Vi är ju trots allt några stycken nu. Skönt att vi inte är fler i alla fall.

På kvällen lagade vi god mat hemma och myste framför tv:n. Det blev heta räkor med vitlök och chili. Till det åt vi vitlöksbröd och tog oss varsitt glas rött. Mmmm, inte helt fel inte!

Igår började vi dagen med att åka till kyrkan och det var fullsmockat med folk. Efter en bra gudstjänst och gott adventsfika åkte vi hem för att laga mat. J junior passade på att baka lite pepparkakor medan småbröderna sov middag.
J junor åkte sedan hem till sin mamma igen och efter att båda småkillarna hade sovit och ätit så åkte vi ner till stan för att titta på julskyltningen. Vi kom på att fast vi har bott här i så många år så har vi aldrig varit därnere och tittat på julskyltningen. Man får ju skämmas =) Det var kallt och dimmigt, men faktsikt väldigt mysigt. N ville ha popcorn, så han mumsade på det medan julsångerna ekade över torget. Var lite dum som inte tog med mig vantar, så kallt blev det om både händer och fötter. När vi kom hem blev det till att elda i kakelugnen samt ta på sig ett par raggsockor så var kvällen räddad. Skönt!

Lite kort från helgen:



L i sin pappas knä, så stiliga!

3 finklädda killar i trappen

Min stora grabb, så fin i lila

Finklädd liten prins! =)

Ha en trevlig vecka!

Kramar

Inga kommentarer: