fredag 27 november 2009

.Adventspynt och pepparkaksbak

Häromdagen när jag var på Marieberg så hittade jag så fina julbokstäver på inredningsbutiken Village, så jag var bara tvungen att köpa dem. Dem fanns i rött och i vitt, men jag valde att köpa dem i vitt så det skulle passa bra i vårat tv-rum.
Så här såg dem ut:

Det blev kanon bra, är så nöjd med dem! Dem hade mycket snyggt, men man kan ju inte köpa allt man ser =) Är överhuvudtaget väldigt nöjd med julpyntet i år, blev sååå bra. Speciellt i köket, nya röda gardiner med flickänglar, pepparkakor i taklampan, samt N´s fina ljuslykta som han gjorde igår och annat smått och gott. Nu är det bara granen som ska upp, men det är ju ett tag kvar. Julen är en mysig högtid!
Igår hade jag bjudit över några kompisar och deras barn på julpyssel och pepparkaksbak. Så mysigt! Vi drack glögg, lyssnade på julmusik, gjorde ljuslyktor, målade gipsfigurer och bakade pepparkakor. Barnen var så duktiga och jag trodde aldrig att dem skulle sitta still så länge. Jag är verkligen nöjd med dagen. Mycket pepparkaksdeg blev kvar så det blir nog till att baka lite i helgen med, när J junior kommer. Ska försöka lägga upp lite bilder sedan från bakandet, men det kommer om några dagar.
Nu ska jag sätta mig och ta ngt att äta och börja läsa en av böckerna som jag har lånat av en kompis. Tänkte börja läsa Twilight serien, den har man ju hört så mycket om.
Önskar er alla en fortsatt trevlig dag och en mysig första advent!
Kramar

2 kommentarer:

svintoflickan sa...

kan tänka mej att du har de fint.du har alltid sååå fint!!!!!!!!

ja du..segt är de men nu börjar de nog vänta här.
de va ju nöff nöff sjukan.

kramiskramis o trevlig helg!!!

Mrsfunky sa...

Till Svintoflickan: Tack vännen! Kul att andra tycker att jag har det fint, själv kanske jag inte alltid håller med, men jag försöker ju ha det snyggt hela tiden.
Vad skönt att ni börjar må bättre nu, jobbigt med sjuka barn.
Sköt om er nu! Kram kram